17. aprillil leidis Tartu Ülikooli Kliinikumi radioloogiaosakonnas aset õppepäev. Õppejõuks Martin Reim ja -teemaks radioloogia.
Radioloogia (meditsiiniline radioloogia) on arstiteaduse haru ja eriarstiabi valdkond, mis hõlmab haiguste diagnoosimist, kasutades ioniseerivat või mitteioniseerivat kiirgust, lahtisi kiirgusallikaid või ultraheli. Radioloogia tegeleb ka haiguste ravimisega, kasutades menetlusradioloogia võtteid või lahtisi kiirgusallikaid.
Seekordne õppepäev algas taas õppeklassis, kus õppejõud rääkis meile veidi teooriat- millega tegeleb radioloogia, millised viisid on uuringute läbiviimiseks, kes on patsientideks jne. Antud loengu puhul meeldis mulle väga, et õppejõud ei andnud kogu infot korraga ette, vaid et tutvustades üht uuringumeetodit, läksime kohe ka seda vaatama. Sel viisil sai end liigutades virgutada ning ka masinad jäid paremini meelde. Üldiselt Reim tutvustaski 6 uuringumeetodit- röntgen, ultraheli, kompuutertomograafia , magnetresonantstomograafia, angiograafia, mammograafia.
Ringi käies nägime ka mitmeid protseduure ise pealt. Nägime, kuidas ühele härrasmehele tehti röntgenpilt tema pahkluust. Teises kohas aga oli tehtud noore neiu hüppeliigesest röntgenpilt, mida siis hakati analüüsima. Pildilt oli näha, et neiul oli juba varasemalt sellega suur probleem olnud, sest luusse oli paigaldatud kruvi luu fikseerimiseks. Edasi liikudes nägime veel kompuutertomograafiauuringuid ning selle-eelseid protsesse.
Käisime ka vaatamas ultrahelimasinat, mille jaoks Reim otsis vabatahtlikku. Üks meie klassi neiu oli lahkesti nõus patsienti mängima ning tema pealt saimegi vaadata mis pilti üks arst näeb ning mida need kogud seal kõik tähendavad. Teise vabatahtliku peal tehti kilpnäärmeuuring, kuid kuna masin oli palju vanem ning halvem, oli tollest palju halvem aru saada.
Õppepäeva lõpus suundusime tagasi õppeklassi, kus pidime nähtu kinnistamiseks lahendama Kahoot testi, kuid kahjuks kutsuti õppejõud teiste töötajate poolt tööle ning testiks aega meil ei jätkunud.
Radioloogia (meditsiiniline radioloogia) on arstiteaduse haru ja eriarstiabi valdkond, mis hõlmab haiguste diagnoosimist, kasutades ioniseerivat või mitteioniseerivat kiirgust, lahtisi kiirgusallikaid või ultraheli. Radioloogia tegeleb ka haiguste ravimisega, kasutades menetlusradioloogia võtteid või lahtisi kiirgusallikaid.
Foto: https://bit.ly/2L4o0yU |
Ringi käies nägime ka mitmeid protseduure ise pealt. Nägime, kuidas ühele härrasmehele tehti röntgenpilt tema pahkluust. Teises kohas aga oli tehtud noore neiu hüppeliigesest röntgenpilt, mida siis hakati analüüsima. Pildilt oli näha, et neiul oli juba varasemalt sellega suur probleem olnud, sest luusse oli paigaldatud kruvi luu fikseerimiseks. Edasi liikudes nägime veel kompuutertomograafiauuringuid ning selle-eelseid protsesse.
Käisime ka vaatamas ultrahelimasinat, mille jaoks Reim otsis vabatahtlikku. Üks meie klassi neiu oli lahkesti nõus patsienti mängima ning tema pealt saimegi vaadata mis pilti üks arst näeb ning mida need kogud seal kõik tähendavad. Teise vabatahtliku peal tehti kilpnäärmeuuring, kuid kuna masin oli palju vanem ning halvem, oli tollest palju halvem aru saada.
Õppepäeva lõpus suundusime tagasi õppeklassi, kus pidime nähtu kinnistamiseks lahendama Kahoot testi, kuid kahjuks kutsuti õppejõud teiste töötajate poolt tööle ning testiks aega meil ei jätkunud.
Foto: https://bit.ly/2L2gc0w |
Kommentaarid
Postita kommentaar